En af de største fordele ved at anvende Grundmodul til at styre en grundejerforening er den øget effektivitet og organisering det kan give. Grundmodul giver mulighed for at automatisere mange af de rutineopgaver, der normalt skal udføres manuelt, som f.eks. at sende regninger og indkaldelser til medlemmerne og registrere betalinger. Dette kan spare bestyrelsen for mange timer og gøre det nemmere at administrere foreningens økonomi.
For det andet kan Grundmodul gøre det nemmere at organisere og gennemføre generalforsamlingerne. Funktioner som at oprette dagsordener, sende indkaldelser til medlemmerne og registrere afstemninger og beslutninger kan gøre det nemmere for bestyrelsen at organisere og gennemføre generalforsamlingerne, samt give medlemmerne mulighed for at forberede sig og deltage aktivt i beslutningerne.
For det tredje kan Grundmodul gøre det nemmere at holde styr på medlemmernes informationer og kommunikere med dem. Med Grundmodul kan bestyrelsen nemt opdatere og administrere medlemmernes informationer, herunder kontaktoplysninger, ejendomsdata og betalingshistorik. Dette kan gøre det nemmere at kommunikere med medlemmerne og sikre, at de modtager relevant information og opdateringer fra foreningen.
For det fjerde kan Grundmodul gøre det nemmere at styre og vedligeholde fællesområder og anlæg. Med Grundmodul kan bestyrelsen nemt planlægge og styre vedligeholdelse af fællesområder og anlæg, herunder grønne områder, veje og bygninger. Dette kan gøre det nemmere at sikre, at disse områder forbliver i god stand og at foreningens medlemmer har adgang til
valitetsfællesfaciliteter.
Læs mere om de enkelte moduler og funktioner i grundmodul her